مشاوره توسعه بازار

یکی از راهکارهای ویژه هاب صادرات برای شرکت ها و تجار محترم خدمات توسعه بازار داخلی و صادراتی است. توسعه بازار نقشی حیاتی در رشد و موفقیت کسب‌ و کارها ایفا می‌‌کند. بازارهای جدید، فرصت‌های نوینی را برای توسعه محصولات، خدمات و برندها فراهم می‌‌کنند؛ اما ورود به این عرصه‌‌های ناشناخته، بدون استراتژی مشخص و دقیق می‌‌تواند به چالشی دشوار تبدیل شود. گسترش بازار، فرآیندی است که از طریق آن شرکت‌‌ها می‌‌توانند بازارهای جدید را شناسایی کرده و به آن‌‌ها ورود کنند. این فرآیند شامل تحلیل دقیق بازار، شناسایی نیازهای مشتریان، ایجاد محصولات مناسب و اجرای کمپین‌‌های بازاریابی مؤثر است.
استراتژی توسعه بازار یک برنامه استراتژیک کوچک است که برای کمک به شرکت ها به منظور معرفی و انتقال محصولات جدید به بازار، افزایش سهم موجود خود در بازار و یا گسترش استفاده از محصولات فعلی خود برای انجام کارهای جدید طراحی شده است. استراتژی توسعه بازار مستلزم گسترش بازار بالقوه از طریق کاربران جدید یا استفاده های جدید است. کاربران جدید می توانند به عنوان بخش های جغرافیایی جدید، بخش های جمعیتی جدید، بخش های جدید سازمانی یا بخش های روانشناسی جدید تعریف شود.
کلیدی ترین مبحث در موضوع توسعه بازار، شناخت عملکرد فعلی ما در مقابل آنچه می خواهیم عملکرد آینده ما باشد، می باشد. توسعه بازار، استفاده از محصول یا خدمتی که موجود است برای جذب بازاری جدید است، در حالی که نفوذ در بازار، تلاش برای کاوش عمیق تر در یک بازار موجود است.

توسعه بازار صادراتی

اگر به دنبال حضور موثر، ماندگار و پر رنگ در بازارهای بین المللی هستید، هاب صادرات آماده است تا با همکاری و مشاوره با شما از گام صفر تا صد امر توسعه بازار به شما کمک کند. با توجه به پیچیدگی های زیادی که بازارهای امروزی دارا هستند و افزایش سطح رقابت در حوزه های مختلف، ضرورت اتخاذ سیاست ها و استراتژی های صحیح و سختگیرانه بازاریابی جهانی، برندینگ و…  را گوشزد می نماید.

در جهت توسعه بازار صادراتی موارد زیر نیز (در صورت تمایل) به شما ارایه می گردد:

  • بررسی های حقوقی
  • گزارشات تحلیل بازار – صنعت
  • اعتبارسنجی، استعلام و بررسی شرکت های خارجی
  • امنیت تجارت بین الملل
  • کاهش ریسک تجارت خارجی
  • درک بهینه از محیط کسب و کار (بازار شما، انتظارات مشتری ، رقبا)
  • قیمت یابی محصولات در مقصد در سطوح مختلف
  • سفارش گزارشات بین المللی
  • استعلام تعرفه و قوانین
  • سایت ویزیت
  • موارد مالی، بانکی و…
  • بازارسازی و برندینگ
  • تحقیقات بازار (مشتریان، نحوه رقابت، قوانین، روندها)
  • نظرسنجی و پیمایش کیفی از مشتریان، بازار و رقبا
  • بررسی کمی-تحلیلی بازار
  • گزارشات تحلیل بازار – صنعت
  • تحلیل و مطالعه فرصتهای موجود در بازار
  • استراتژی های بازاریابی
  • تحقیق درباره فرصت های بازار و نیازهای مشتریان
  • توسعه استراتژی بازاریابی و فروش شرکت شما
  • توسعه محصولات یا خدمات جدید
  • استراتژی کسب و کار
  • طراحی و تدوین استراتژی
  • طراحی مکانیزم های ارتباطی
  • بهینه سازی استراتژی بازاریابی
  • نظارت بر اجرای استراتژی های بازاریابی
  • ایده های تجاری جدید
  • فرصت های تجاری سرمایه