رویدادهای هاب صادرات
با حضور در رویدادهای هاب صادرات دنیای تجاری گسترده تری داشته باشید
ملاقاتهای تجاری – جلسات همتایابی
استقبال مشارکتکنندگان رویداد هاب صادرات Export Hub از برگزاری جلسات همتایابی که در محیطی حرفهای و به دور از مشغلههای کاری روزمره برگزار می گردد، زمینه معرفی هر چه بیشتر ظرفیتها، تبادل نظرات کارشناسانه و امکان گسترش همکاریهای بیشتر را فراهم نموده است.
رویداد هاب صادرات Export Hub فرصتی منحصربهفرد برای مشارکتکنندگان داخلی و خارجی در دستیابی به اطلاعات عمومی و تخصصی حوزه بازار سرمایه کشورمان ایجاد کرده است. طی برگزاری این رویداد، شرکتکنندگان در ملاقاتهای از پیش برنامهریزی شده و هدفمند به تعامل با بازار هدف خود، تبادل ایدهها و تجربیات و بررسی امکان همکاری محتمل آتی می پردازند. این جلسات فرصت مناسبی را در اختیار واحدهای داخلی اعم از تولیدکنندگان، فعالان بازار سرمایه، پروژههای سرمایه پذیر و سایر دستاندرکاران این حوزه قرار داده تا به معرفی ظرفیتهای تولیدی و خدماتی خود بپردازند و از این طریق به پویایی و هم افزایی هرچه بهتر کسب و کار خود در کنار سایر شرکت کنندگان اهتمام ورزند.
دپارتمان جلسات همتایابی رویداد هاب صادرات Export Hub همواره با زمان بندی دقیق به استقبال مدیران عالی و کارشناسان حاضر در این رویداد رفته و حاصل این اقدام برنامهریزی از پیش هماهنگ شده برگزاری صدها جلسه از پیش تعیین شده در محل غرفه مشارکتکنندگان و سالنهای ویژه جلسات همتایابی بود.
همتایابی تجاری (Business Matchmaking)
استقبال مشارکتکنندگان رویداد هاب صادرات Export Hub از برگزاری جلسات همتایابی تجاری (Business Matchmaking) که در محیطی حرفهای و به دور از مشغلههای کاری روزمره برگزار می گردد، زمینه معرفی هر چه بیشتر ظرفیتها، تبادل نظرات کارشناسانه و امکان گسترش همکاریهای بیشتر را فراهم نموده است.
خدمات مشاوره
توسعه کسب و کار زیرمجموعه ای از حوزه های کسب و کار، تجارت و نظریه سازمانی است که هدف آن ایجاد ارزش بلندمدت برای سازمان از طریق مشتریان، بازار و ارتباطات تجاری می باشد و مستلزم فرآیندهایی برای توسعه و پیاده سازی فرصتهای رشد در داخل و بین سازمانها است. توسعه کسب و کار شامل کلیه برنامه ریزی ها، استراتژیها، فرآیندها و اقداماتی است که در راستای ایجاد و پیاده سازی فرصتهای رشد یک سازمان لازم می باشند. هدف از توسعه کسب و کار، خلق ارزش بلندمدت و پایدار برای کسب و کار و مشتریان آن می باشد.
خدمات نمایشگاهی
هاب صادرات Export Hub در چرخه خدمات تجاری خود، بازاریابی را به صورت یک خدمت حرفه ای ارائه می دهد.
آموزش و توسعه
هاب صادرات Export Hub خدمات ویژه ای برای توسعه کسب و کارها در جهت حضور مستمر ایشان در بازارهای جهانی و داخلی ارایه می کند.
خدمات فرانچایز و شعبه سازی
فرانچایز یا نمایندگی، روشی برای گسترش کسب و کار، توزیع کالاها و خدمات، به واسطه اخذ مجوز مربوطه است. فرانچایز، یک امتیاز است که به صورت یک حق انحصاری به یک فرد داده می شود و وی حق استفاده از علائم تجاری، نام و تبلیغات فرانچایز دهنده را در ازای پرداخت مبالغی و برای مدتی مشخص، به منظور ارائه کالا یا خدمات و توزیع محصولات مربوطه را خواهد داشت.
ملاقاتهای تجاری
دپارتمان جلسات همتایابی رویداد هاب صادرات همواره با زمان بندی دقیق به استقبال مدیران عالی و کارشناسان حاضر در این رویداد رفته و حاصل این اقدام برنامهریزی از پیش هماهنگ شده برگزاری صدها جلسه از پیش تعیین شده در محل غرفه مشارکتکنندگان و سالنهای ویژه جلسات همتایابی بود.
توسعه محصولات دانش بنیان
هاب صادرات Export Hub برای محصولات دانش بنیان و خلاقانه راهکارهای ویژه ای داردو
همتایابی تجاری
همتایابی تجاری چیست؟
برنامه همتایابی تجاری برنامهای است که به بازدیدکنندگان این امکان را میدهد که با غرفهگذاران مدنظرشان قرار ملاقات ترتیب دهند. بازدیدکنندگان میتوانند با جستجوی نام شرکت و یا گروه محصولات مدنظرشان، شرکتهای مرتبط را یافته و برای آنها درخواست ملاقات ارسال نمایند.
لازمه ایجاد چنین ارتباطی وجود حساب کاربری برای غرفهگذار و بازدیدکننده می باشد. بنابراین در ابتدا غرفهگذاران و بازدیدکنندگانی که علاقمند هستند در طی نمایشگاه قرار ملاقات های تجاری داشته باشند، میبایست در وبسایت نمایشگاه حساب کاربری ایجاد نمایند.
غرفه گذارانی که تمایل به استفاده از برنامه همتایابی تجاری را دارند می بایست بخش مربوطه را در حساب کاربری خود تکمیل نمایند. بازدیدکنندگان نیز می توانند پس از ورود به حساب کاربری خود با مراجعه به لیست غرفه گذاران، با کلیک بر روی نام شرکتهای مورد نظر خود، درخواست قرارملاقات درطی روزهای نمایشگاه را برای آنها ارسال نمایند.
فعال نبودن گزینه تنظیم قرار ملاقات پس از کلیک بر روی نام شرکت به مفهوم عدم تکمیل بخش همتایابی تجاری و یا عدم تمایل غرفه گذار به استفاده از برنامه همتایابی تجاری و تنظیم قرار ملاقاتهای از پیش تعیین شده می باشد.
تجارت همتا به همتا چیست؟
مدل تجارت به تجارت (به انگلیسی: Business-to-business (B2B)) اشاره به کسب و کاری میکند که طرف معامله در آن یک کسب و کار دیگر است. معمولاً به صورت زیر اتفاق میافتد.
یک کسب و کار برای فرایند تولید خود نیاز به خرید منابع دارد مانند: یک کارخانه تولید غذا که نمک خود را میخرد.
یک کسب و کار به دلایل عملیاتی (مثلاً یک تولیدکننده مواد غذایی برای حسابرسی امور مالی خود) نیاز به استفاده از خدمات کسب و کار دیگری دارد.
یک کسب و کار که کارش ارائه کالاها و خدمات تولید شده توسط دیگر کسب و کارهاست (مانند یک خرده فروش که محصول نهایی را از تولیدکننده مواد غذایی خریداری میکند).
مدل تجاری بنگاه به بنگاه اغلب در برابر مدل (B2C) (تجارت به مصرفکننده) قرار دارد. در تجارت بنگاه به بنگاه اغلب دو طرف داد و ستد از قدرت مذاکره قابل مقایسهای با هم برخوردارند و اگر هم نباشند، هر یک از طرفین معمولاً دارای پرسنل حرفهای و مشاور حقوقی در مذاکره در بیان و پیگیری شرایط خود میشود، در حالی که در B2C این روابط تا اندازه بسیار بیشتری با معیارهای اقتصادی توأم با عدم تقارن اطلاعاتی شکل میگیرد.
بهطور کلی حجم معاملات تجارت به تجارت بیشتر از حجم معاملات B2C است. دلیل اصلی این است که بهطور معمول در یک زنجیره تأمین تراکنشهای بنگاه به بنگاه خیلی بیشتر مواد خام یا اجزای تشکیل دهنده محصول مورد معامله قرار میگیرد، ولی یک تراکنش B2C فقط برای فروش محصول نهایی انجام میشود. برای مثال: یک کارخانه تولید اتومبیل خیلی معامله بنگاه به بنگاه ایجاد میکند مثلاً خرید تایرها و شیشههای جلوی اتومبیل و انواع شلنگهای لاستیکی برای خودرو ولی فقط محصول نهایی تولید شده برای فروش به مشتری یک معامله B2C انجام میشود.
بازار تجارت بنگاه به بنگاه را میتوانیم با توجه به تعداد خریداران و فروشندگانی که در بازار فعالیت میکنند به سه دسته کلی زیر تقسیمبندی کنیم که هر کدام میتوانند به عنوان یک راهکار بازاریابی برای بنگاههای اقتصادی در نظر گرفته بشوند:
۱-تجارت بنگاه به بنگاه بر مبنای فروشندگان ((Seller oriented: تعداد بسیار زیادی فروشنده با تعداد محدودی خریدار در ارتباط هستند.
۲-تجارت بنگاه به بنگاه بر مبنای خریداران (Buyer Oriented): تعداد بسیار زیادی خریدار با تعداد محدودی فروشنده در ارتباط هستند.
۳-تجارت بنگاه به بنگاه بر مبنای خریداران و فروشندگان (Intermediary-oriented): تعداد بسیار زیادی خریدار با تعداد بسیار زیادی فروشنده در ارتباط هستند.
باید توجه کرد به این مسئله که مصرفکنندگان اصلی، محصولات را نه تنها با توجه به قیمت انتخاب میکنند بلکه مواردی از قبیل محبوبیت محصولات، وضعیت و دیگر محرکهای احساسی را نیز در نظر میگیرند، در حالی که برای خریداران بنگاه به بنگاه تنها قیمت و سود بالقوه محصول اهمیت دارد. در بازاریابی بنگاه به بنگاه تجار و صاحبان کسب و کار مجبور به شناخت مشتریان و واسطههای آنها میباشند.
در اساس تجارت بنگاه به بنگاه هرآنچه که بتواند امورات خرید و فروش را سرعت و سهولت بیشتری ببخشد از قبیل شرکا و خدمات مرتبط با تجارت همچون تأمین کنندگان، خریداران، حمل و نقل دریایی محصولات، logestic (پشتیبانی)، سرویسهای بازرسی، کاربریهای نرمافزار و غیره در مکان واحدی جمع میشوند. یافتن راههای جدید برای ترویج روابط از طریق رسانههای اجتماعی در حال حاضر یک موضوع داغ در جهان و بازاریابی بنگاه به بنگاه است. شبکههای اجتماعی راه جدیدی را برای مکالمات و ارتباطات بین کسب وکارها ایجاد کردهاند.
بررسیها نشان داد که احتمال خرید شرکتها از طریق رسانههای اجتماعی بسیار زیاد است نسبت به سالهای گذشته. شرکتهای بنگاه به بنگاه حرفهای و فرصت طلب راههای ابتکاری ای برای استفاده از رسانههای اجتماعی به نفع خود یافتهاند.
در این مدل تجارت (بنگاه به بنگاه) خرده فروشی اهمیت و جایگاهی ندارد و خریداران به دنبال خرید عمده محصولات با سود و قیمت خوب هستند، زیرا خرده فروشی خالی از ریسک نیست و خریداران تمایلی برای خرید هرنوع جنسی را از اینترنت ندارند.